Dudes! Some days ago I had the pleasure of being interviewed by GQ México. The interview is about my blogging experience and about how this adventure is growing day by day, also beyond my expectations. I hereby report a few lines.
Dudes! Con grande sorpresa per me, alcuni giorni fa sono stato intervistato da GQ Mexico. Ho parlato della mia esperienza di blogger e di come quest'avventura stia crescendo di giorno in giorno, anche oltre le mie stesse aspettative. Vi riporto qui un piccolo estratto.
The interview - L'intervista
How successful is your blog and where do you get inspiration?The Bespoke Dudes has come to light because of a great passion for male elegance. I moved to Milan seven years ago and I try to merge Neapolitan poetry with the Milanese business-oriented flair. I think its success is due to a deep passion behind and maybe because it's the first Italian blog not talking about fashion but about men's style: tailors and artisans from a young and fresh the point of view. Inspiration comes from everywhere, from myself or from what surrounds me: an elegant friend, a movie by Fellini or De Sica, a comedy by Totò or Eduardo De Filippo, photos, books, internet or even unknown people on the street. Everything can inspire me.
Che successo ha il tuo blog e dove trovi ispirazione?
The Bespoke Dudes nasce da una profonda passione per l'eleganza maschile. Da Napoli mi sono trasferito a Milano sette anni fa e oggi cerco di unire la "poesia" napoletana con l'attitudine business tipicamente milanese. Credo che il successo del blog sia dovuto - oltre alla profonda passione che c'è alla base - al fatto che è il primo blog in Italia che non parla di moda ma di stile maschile: sarti e artigiani da un punto di vista giovane ed incondizionato. L'ispirazione viene da ogni dove, da me stesso o da ciò che mi circonda: un amico elegante, un video di Fellini o De Sica, una commedia di Totò o di Eduardo de Filippo, foto, libri, internet o anche perfetti sconosciuti in strada. Tutto può essere fonte di ispirazione per me.
Who are your readers?
My readers are all the contemporary gentlemen who know what true quality is, regardless of famous brands.
Chi sono i tuoi lettori?
I miei lettori sono tutti i moderni gentleman conoscitori della vera qualità, che non è sempre presente nei prodotti di marche famose.
Dressing is a mute language and only a careful eye can see the details" - Fabio AttanasioAnything that every man should try at least once in his life? an hand-made blazer by a tailor. Better if Neapolitan :P
Cosa dovrebbe provare un uomo almeno una volta nella sua vita? un blazer fatto a mano da un sarto. meglio se napoletano :P
The complete interview here - L'intervista completa qui:
http://www.gq.com.mx/moda/articulos/entrevista-fabio-attanasio-blogger-italiano-the-bespoke-dudes/3685
If you like what we are doing here, please consider following TBD onFacebook - Tumblr - Instagram - Twitter
Bespoke Hugs,
Fabio
Wey Dude on GQ Mexico
16 Luglio 2014